A MÁV elismerte, a vasútvonal-bezárásnak hátrányai is vannak, de legalább napraforgók mellett utazhatunk

Megosztás

… és még USB töltő is lesz a buszokon. Az viszont tény, hogy a legtöbb esetben megnő a menetidő és hát a kerékpáros közösségi közlekedés innentől nem megoldható. A Jász-Nagykun-Szolnok megyében bezárásra ítélt vasútvonalra is ez vár.

A konfliktushelyzetet is felvállaló, kendőzetlenül őszinte, már-már kitárulkozó közleményben ismertette pénteken a MÁV-Volán csoport a változásokat, amelyek azután várhatóak, hogy augusztus elsejétől, vagyis a jövő hét keddtől tíz, alacsony forgalmú vasúti mellékvonalon megszűnik a vonatközlekedés, és Volánbuszok járnak majd helyettük. Hivatali nyelven

ez lesz a “vonathelyettesítő autóbuszos kiszolgálás” – annak minden előnyével és hátrányával.

Hátrányból önkritikusan rögtön el is ismer egyet az állami közlekedési mamutcég: lesz olyan viszonylat, ahol keddtől lassabban lehet majd eljutni busszal a célba, mint addig vonattal. Ez mondjuk nem újdonság, mióta július 26-án már kiadták az új buszos menetrendeket, és ezekből kiderült, hogy a tízből két vonalon jelentősen lassabb lesz az eljutás:

Tiszaújvárosba 17, Komlóra 24 perccel lassabb lesz az eljutás busszal, mint eddig vonattal.

Ezt a MÁV-Volán közleménye sem titkolja, mondván: “legtöbb esetben csak néhány perccel tér el a menetidő, de a komlói és a tiszaújvárosi vonal esetében 15-25 perccel hosszabb.” Viszont máshol meg rövidül a menetidő: “az ipolytarnóci vonalon 10 perccel, az Abaújszántó-Hidasnémeti és Lakitelek-Kunszentmárton vonalszakaszon 5-5 perccel rövidebb utazási idővel kell számolni”.

A vonatokkal szemben a buszokon “nem szállíthatók kerékpárok”, és kizárólag előre váltott jeggyel vehetők igénybe (vagyis a sofőrnél nem lehet jegyet venni), a buszok “légkondicionáltak, utastájékoztatási- és kamerarendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított férőhellyel, a felszállást segítő rámpával, valamint USB-csatlakozóval rendelkeznek”. (via Hvg)

Kapcsolódó cikkek